...Bahagia Bersama...

Bagaia Bersama

Monday, March 22, 2010

Seminggu yg ada...

Assalamualaikum wbt,
fuh, dh lma x menulis..pelbagai masalah timbul dan alhamdulillah satu-persatu diselesaikan dgn ilham daripada Allah SWT.. terima kasih, tuhanku..

Cerita seminggu yg ada ni, mmg tak cukup seminggu dirasakan..
Diriku dapat emergency call pada Jumaat lepas (12/3, 6.30pm) utk balik ke Jawi (umah pak mentua) kerna mak mentua bengkak kaki tiba-tiba dan perlu dibawa ke hospital. Aku bertanya pada isteriku, "tak ada sapa kat umah ke?". Isteriku menjawab, "adik sorang je.". "Ok la, jom siap. Kita balik sekarang juga", aku mengajak. Sesampai saja, ku lihat mak mentua ku terbaring. Rupa-rupanya ayah mntua ku pun ada juga. Mngkin baru sampai. Kmi bertanya apa yg jadi dan adik (Huzaifah) bercerita yg kaki mak (panggilan aku kepada mak mentua) tiba-tiba bengkak. Tak tahu sebab apa. So, kami tanya nak ke hospital ke?. Mak kata tak mau pi, takut kena tahan wad.
Tup-tup, dapat berita terbaru. Abg. Long (abg iparku) on the way balik dari Perlis dan dalam kesakitan kerna sakit appendiks yg agak teruk. Dalam 10 minit lagi nak sampai. Ya Allah, apakah dugaan semua ni? Bapa(pnggilan kepada pak mentua) mengarahkan agar aku dan isteri menguruskan mak manakala bapa dan adik ke Hospital Seberang Jaya setibanya Abg.Long nanti. Bapa terus ke hospital (9.30pm) dan aku stay di rumah. Mak tak mahu ke hospital, pergi esok saja katanya.
13/3-8.30am ->aku, isteriku yang sarat mengandung dan Huzaifah ke Hospital Sungai Bakap. Sesampainya, dah ramai pesakit yang menanti. Hampir sejam menunggu, baru mak dibawa masuk. Selepas 15 minit, mak keluar. (Lupa pla, mak tak kuat untuk berjalan. so, terpaksa naik wheel chair dan ditolak oleh adik.) Tanya Mak, apa Doc kata?. Mak jawab, bengkak biasa saja.
[Jam dah 1am, nanti aku sambung lain. Mengantuk sangat2 ni. c ya~]

No comments: